STRATEGIE & VISIE
'Om het verschil te maken, moet je indruk maken, betekenisvol zijn.'
bureau voor vernieuwing​
Strategie
zonder visie gaat niet. Je kunt niet iets willen zonder te weten waarom. 'Waarom' is de meest strategische vraag die je kunt stellen. En kunnen antwoorden in termen van datgene dat je echt anders maakt; waar alles om draait, bij jullie.
​
Het gaat namelijk niet meer om de producten, het gaat om 'what makes your heart tick'; om hoe je bent en waar je voor staat. Producten en diensten volgen daar weer logisch uit.
Visie vorming
gaat bij bureau voor vernieuwing gelijk op met SWADT en concepting. Want in het denken over de toekomst komt veel meer bij kijken. Gelukkig doen wij dit bij bureau voor vernieuwing veel vaker..
Vraag het ons, als je
'next level business coach'
Strategische opties
zijn de mogelijkheden die je hebt om mee aan de slag te gaan richting toekomst. En dat zijn er vaak heel wat.
Maar na een goede SWOT-analyse (van de sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen), blijven vaak maar een paar opties over.
bureau voor vernieuwing kan jullie helpen die strategische opties te formuleren en te helpen kiezen.
Investeren
zal nodig zijn, bij vrijwel elk toekomstscenario. Want investeringen zorgen voor meer omzet, de juiste gasten en de gewenste identiteit. Waarin te investeren volgt automatisch uit de SWADT. Zodat investeringen zich ook gaan terugverdienen.
​
bureau voor vernieuwing ondersteunt in het maken van investeringskeuzes en terugverdienscenario's.
Strategische visie
is als beschrijving eigenlijk een pleonasme (dubbelop); een visie hoort immers altijd strategisch te zijn. Het gaat over de opties in en visie op de toekomst.
Een strategisch plan, meerjarenvisie of visie 2030 zijn alle benamingen van de kijk op de toekomst, van jouw bedrijf, gemeente of regio. Die visie maak je voor jezelf en vooral ook voor anderen die belangrijk zijn in en voor je organisatie.
Waarom is een visie belangrijk?
Een visie hebben (en kort en krachtig op papier zetten) is om twee redenen verstandig om te doen: (1) voor duidelijkheid voor jezelf als ondernemer of eigenaar, en (2) om jouw visie te kunnen delen met de medewerkers (en leveranciers, gemeente etc.).
​
In een visie maak je duidelijke keuzes: wat wil je waarom vooral (niet) doen, en op welke wijze (de strategieën). Duidelijke keuzes maken beleid maken gemakkelijker.